lunes, 6 de agosto de 2012

Poema 33

*


Cierro mis ojos ante salvaje visión, tú.
Mis piernas no sienten el suelo uniforme,
Conforme avanzo a la negrura del horizonte.
Terror de confundirme en mí mismo, oscuro yo.
Esos muros de realidad que me atan a mí mismo.
Yo que sólo quiero cerrar mis ojos ante salvaje visión.
Me confundo.
Terror de mí mismo.
Avanzo hacia el horizonte que eres tú, mi visión.
Abro los ojos y estoy atrapado en esos oscuros muros
Que me atan a ti que soy yo.
Terror de mí mismo.
Lloro.
Ahogo sin fin.

*


4 comentarios:

Xavier dijo...

benvingut al meu espai, ja saps on soc.

Eastriver dijo...

Muy bien construido, sí señor. La misma forma apoya la estructura: tú/ mi visión. Terror de mí mismo cierra ambas partes. Sin embargo, ambas partes son, como en un espejo, un canto a lo mismo: tú y mi visión (realidad, deseo...) se convierten en lo mismo.

Es un poema donde sólo está el yo, ¿te fijaste? Desde las formas verbales (cierro, avanzo, abro) hasta los otros elementos (mis, mí, yo). Para hacerlo más explícito ese "tú, mi visión" iguala los dos términos que cuando uno comienza a leer piensa que son distintos. También yo y tú están igualados: "a ti que soy yo".

Y el verso final es... no sé... ¿una moraleja? Me gustaría pensar que sí. Porque no es habitual convertir un poema sentimental en un poema moral.

Salutacions cordials, que m'ha agradat molt de llegir-te.

Equusboy dijo...

Hola Eastriver, gràcies pel teu "informe" sobre el meu poema 33. He flipat, frisat al llegir el teu comentari; no estic acostumat a què hom escrigui i, a més a més, faci una autòpsia del poema, i tot llegint el teu comentari la suo m'ha començat a regalimar -ara sí, que estic mort. Semblava per un moment, que estava essent examinat per un professor a l'escola, escalfreds!

Com pots veure, no escric molt sovint, la lletra no és el meu fort, però ho treballo, treballo aquestes petites "snapshots", visions, sentiments, records del meu entorn i de mi mateix, que evidentment sóc jo i la meva consciencia, i ara tu.

Patia per les faltes gramaticals -i això que ho passo per correctors!- i per la falta de comprensió o sentit global del poema -molt més greu-, sort que és poema i hom pot estirar els marges a conveniència. Per cert, "ni moraleja", "ni moral", pur sentiment, no arribo a tant.

Tan sols dir, gràcies.

Equusboy

Eastriver dijo...

Mira, no et sabria dir el motiu però de vegades llegeixes una cosa i no t'inspira casi res, i d'altres llegeixes una altra i t'inspira una parrafada. Salutacions.